Onderhoud en gebruik
Alle bedden en kasten van De Suite zijn vrij van onderhoud. Heeft u een specifieke vraag, of zoekt u aanvullende informatie? Op deze pagina vindt u tips over de reiniging van uw bed of kast, diverse handleidingen, en de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Meest gestelde vragen:
Mijn hoeslakens vallen te groot uit, klopt dit?
Uw hoeslakens zijn berekend met een krimpverhouding. Na drie of vier keer wassen volgens de gestelde voorschriften zullen deze de juiste pasvorm krijgen.
Hoe vaak moet ik mijn molton wassen?
Onze Smartsleeve molton hoeft door zijn ventilated uitvoering maar 2 á 3 keer per jaar gewassen te worden. Voor uitgebreide wasvoorschriften verwijzen wij u door naar onze pagina over beddengoed. Klikt u hiervoor op de knop hieronder.
Mijn partner en ik hebben verschillende dekbedden, hoe houden wij deze uit elkaar?
Onze dekbedden zijn op maat gemaakt en persoonlijk voor u gelabeld. Op elk dekbed vindt u daarom aan het voeteinde een naamlabel met wasvoorschriften.
Het naamlabel dient u net als uw matras aan het voeteinde te houden met uw naam aan de bovenzijde. Zo ligt uw dekbed altijd goed.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten over uw beddengoed? Klik dan op de knop hieronder.
Meest gestelde vragen:
Het matras is vies geworden, wat kan ik doen?
U kunt uw matras reinigen door de bovenzijde van de matrastijk los te ritsen en deze afzonderlijk te reinigen. Voor reinigingstips per product verwijzen wij u door naar onze pagina over matrassen. Klikt u hiervoor op de knop hieronder.
De matrastijk zit niet meer goed om het matras.
Door de weerstand die het omdraaien in bed geeft, kan het voorkomen dat de hoes van het matras draait. Wij adviseren in dat geval de hoes open te ritsen en de kern weer te centreren in de hoes. Dit kunt u eenvoudig doen door de zijdes van de hoes voorzichtig op de goede positie te trekken. Vervolgens kunt u de hoes weer dichtritsen.
Mijn matras vertoont plooivorming.
Enige plooivorming is gebruikelijk en niet volledig te voorkomen. Onder normale omstandigheden zult u hier geen hinder van ondervinden. Ervaart u toch overmatige plooivorming, neem dan gerust contact met ons op.
Ik zie vorming in het matras, is dat wel goed?
Enige vorming in het matras is gebruikelijk, maar kuilvorming is door onze stabiele bodem en materiaalgebruik niet mogelijk. Ervaart u te veel vorming en heeft u daar hinder van? Dan vragen wij u om even contact op te nemen.
Moet ik mij zorgen maken over pilling?
Pilling is het samenkoeken van vezels tot bolletjes. Pilling kan ontstaan door het samenklitten van losse vezeldeeltjes van het weefgaren. Maar vaak is het door een externe factor dat pilling ontstaat. Bijvoorbeeld door externe vezels, zoals die van de molton.
Pilling is een normaal verschijnsel en is inherent aan de wrijvingskrachten bij het omdraaien en opstaan. Indien u zich stoort aan de vorming van bolletjes kan u de pills met een ‘textielscheerapparaat’ (verkrijgbaar in de handel) verwijderen.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten over uw matras? Klik dan op de knop hieronder.
Meest gestelde vragen:
Het FPS-systeem correspondeert niet met de programma's op de kaart?
Uw FPS-systeem wordt aangestuurd door een computer waarbij er acht kabels in uw matras zijn aangesloten. Het kan voorkomen dat er een kabel is losgekomen, waardoor de programma’s niet optimaal werken. U kunt dan het beste even contact met ons opnemen.
Er blijft een lampje op mijn bediening branden, klopt dit?
Dit klopt en is volledig normaal. Het systeem zal afhankelijk van uw laatste gebruik een groen, blauw, of rood lampje laten branden. Dit is voor ons ook een signaal dat het systeem werkt.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten over uw FPS-technologie? Klik dan op de knop hieronder.
Meest gestelde vragen:
Mijn bed gaat niet meer omhoog of omlaag, wat nu?
In veel van de gevallen kan het zijn dat een van de stekkers niet (goed) meer in het contact zit. Meestal komt dit door het schoonmaken of verrijden van het bed. Het is mogelijk om deze stekkers grotendeels zelf te controleren, en wij geven u dan ook graag sturing in waar u op dient te letten.
Blijken alle stekkers toch vast te zitten, dan is er vaak meer aan de hand, en zullen wij bij u langskomen om de situatie op te lossen.
Door op onderstaande blauwe knop over verstelbare (hoog/laag) bedden te klikken, leggen wij stap voor stap uit welke stekkers u kunt controleren, en kunt u tevens contact met ons opnemen.
Ik heb moeite met draaien, wat is er mogelijk?
Heeft u moeite om tijdens het slapen te draaien, of heeft u moeite met in-en uitstappen van het bed? Wij kunnen u hiermee helpen door een draaibuddy te plaatsen. U kunt meer lezen over onze hulpmiddelen en toebehoren door op onderstaande blauwe knop over Accessoires te klikken.
Er zit een vlek op mijn bed, hoe krijg ik deze er weer uit?
Er kan altijd wat gebeuren met het hout of de stoffering van uw bed. Voor de reiniging hiervan kunt u op onderstaande blauwe knop over Reiniging van stof en hout klikken. Voor specifieke onderhoud- en/of reinigingsmethodes adviseren wij u tevens om www.lcknederland.nl te raadplegen.
Hoe kan ik mijn bed het beste verhuizen?
Uiteraard adviseren wij u graag bij het verhuizen van uw bed. Met onze verschillende verhuisinstructies maken wij de (de)montage van uw bed eenvoudig. Klik hiervoor op Verhuizen, en klik vervolgens op de voor u geldende handleiding.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten over uw bed? Klik dan op een van de knoppen hieronder.
Meest gestelde vragen:
Ik ga verhuizen en wil mijn kast graag meenemen, kan dat?
Een door ons gemaakte kast is speciaal op maat gemaakt, en specifiek voor de kamer waar deze zich in bevindt. De kast is afgewerkt om aansluiting te vinden op de muren en het plafond. Wij raden de verhuizing van een dergelijke kast dan ook af. Een dressoir of roomdivider is uiteraard wel geschikt voor verhuizing.
Hoe kan ik een lade in mijn kast weer goed afstellen?
Door veelvoudig gebruik van uw lade kan het zijn dat na verloop van tijd de lade weer gesteld dient te worden. Wanneer u op onderstaande knop ”Alles over onze kasten op maat” verwijzen wij u naar een instructievideo die u uitlegt hoe u een lade kunt stellen.
Ik heb gemorst op mijn kast, hoe kan ik dit reinigen?
Wanneer u een vloeistof op uw kast morst, adviseren wij dit zo spoedig mogelijk te verwijderen. Gebruik hiervoor een droge pluisvrije doek. Dit voorkomt vlekken die later niet meer te verwijderen zijn.
Voor specifieke onderhoud- en/of reinigingsmethodes adviseren wij u www.lcknederland.nl te raadplegen.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten over uw kast? Klik dan op de knop hieronder.
U gaat verhuizen en u neemt uw bed mee. Uiteraard adviseren wij u daar graag bij. Via onderstaande knop ”Alles over verhuizen” komt u op onze speciale verhuispagina. Op deze pagina hebben wij meerdere instructies voor verschillende soorten bedden en onderdelen geplaatst.